25 Ocak 2013 Cuma

Moguk Prenses

Kasım 2010, yaş 2 + 2 ay 
(o tarihte kaleme almışım bu uzun diyaloğu)

Aşağıda okuyacağınız oğlum tarafından bu akşam uyarlanmış bir çeşit 21. Yüzyıl masalı olup konu, kişi ve diyaloglar tamamen gerçektir.
Erkek: Anne bana Moguk Prenses masalını anlatır mısın?
Kadın: O ne oğlum?
Erkek: Hani var ya 7 tane cüceyle yaşıyor.
Kadın: Ha anladım, Pamuk Prenses’i diyorsun.
Erkek: Evet Moguk Prenses, çok seviyorum ben onu.
Kadın: (iç ses) Ay ne duygusal bir evlat yetiştiriyorum, afferim bana. (dış ses) Peki ne yapacaksın Moguk Prensesle?
Erkek: Evleneceğim, onun Moguk Prensi olacağım.
Kadın: (iç ses) Maşallah oğluma, bu yaşta olgunlaşmış, geçici hevesler peşinde değil, bir kez daha afferim bana. (dış ses) Evlenince ne olacak?
Erkek: Evine gideceğim, ona yardım edeceğim, yemek yapacağım.
Kadın: (iç ses) Kendimle gurur duyuyorum, sevdiği kadına yardım etmeyi düşünüyor, ne kadar güzel yetiştiriyorum ben bu çocuğu ya? (dış ses) Ne yemek yapacaksın?
Erkek: Magagna (makarna) yapacağım, pülav (pilav) yapacağım, Moguk Prenses kötü yemek yapıyor, acı makarna yapıyor.
Kadın: (iç ses) Nasıl kız bu canım, zaten 7 tane cüceyle yaşıyor zilli, yemek yapmayı bile öğrenememiş mi? (dış ses) Peki sen nereden öğrendin yemek yapmayı?
Erkek: Babamdan…
Kadın: (iç ses) Kafası karıştı çocuğun tabii. (dış ses) Oğlum babandan mı öğrendin, yoksa annenden mi?
Erkek: Babamdan öğrendim, annem kötü yemek yapıyor. Moguk Prenses de kötü yemek yapıyor, hep döküyor.
Kadın: (içi dışı bir, hıçkırıkla karışık ses) Hep baban öğretiyor bu lafları sana… Oğlum, annen güzel yemek yapıyor.
Erkek: Kötü yapıyor, babam güzel yapıyor. Annem güzel oyun oynuyor, komik annem. Benim güzel anneeeeem…
Kadın: (iç ses) Bak sen şu cüceye, tam babasının oğlu. Önce kızdırıyor, sonra sevimlilik yapıp gönül alıyor. Ah nasıl yetişiyor bu çocuk böyle, hep babasının yüzünden, hele gelsin eve sorarım ben ona. (dış ses) Tamam oğlum, sen şimdi uyu, yarın gideriz Moguk Prensese.
Erkek: (uykudan önceki sayıklamalar) Ben Moguk Prensese gideceğim, ona magagna yapacağım, pülav yapacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder